Případová studie

Ekonomická Inteligence Davida Kučery

Zautomatizované doručování e-booků a Finančního koučinku
Budování důvěryhodnosti značky
Budování ověřené kontaktní databáze

Kdo je David Kučera

David vede poradenskou kancelář, kde společně s jeho osmičlenným týmem poskytují finanční poradenství v různých regionech.

Z mého pohledu je David definicí skvělého manažera – má pochopení a vhledy do mnoha oborů, umí to s lidmi a hlavně aktivně studuje marketing. I proto bylo obrovským bonusem, že David již měl z větší části naplánovanou obsahovou a prodejní strategii. Jinými slovy věděl, jaký typ obsahu chce dlouhodobě komunikovat, jaké hodnoty zastává, a hlavně věděl, co je cílem veškerých jeho aktivit ve smyslu produkování obsahu na sociální sítě, web i newslettery, plus až do dnešního dne má reálná očekávání.

Cíle spolupráce s Davidem Kučerou

  • Podpořit budování značky Ekonomické Inteligence, jejíž tváří je David Kučera.
  • Poskytovat hodnotný obsah cílovému publiku a to prostřednictvím vizuálně přitažlivých a pečlivě vypracovaných e-booků, hodnotných článků a krátkého video-obsahu.
  • Doručovat obsah a doplňkové služby rychleji a snadno díky automatizaci.

O projektu

Web Ekonomické Inteligence poskytuje návštěvníkům možnost nahlédnout “pod pokličku” Davidova života – uživatel zjistí, co vedlo k Davidovu úspěchu, s jakými překážky se musel popasovat a v jaké je životní situaci nyní.

Formou příběhu tak člověk jasně pozná, proč je opravdu vhodné naslouchat právě Davidovi. Web poskytuje velké množství opravdu hodnotného – praktického a lehce aplikovatelného – obsahu formou e-booků, newsletterů, článků a krátkých videí.

Odhodlaní zákazníci mají možnost si objednat služby Finančního koučinku.

// Jak vypadal můj systematický a strategický přístup?

Vstupní dotazník a schůzky, aneb klíč k pochopení projektu

Na základě úvodních schůzek s Davidem a vyplněného vstupního dotazníku, jsem dokázal dost rychle pochopit myšlenku Ekonomické Inteligence – přesněji řečeno, byla mi jasná vize, konkrétní koncept a obsahová i prodejní strategie.

Přidání do klientských sekcí a nastavení komunikace

Davida jsem přidal do Klientské sekce v Notionu, která slouží jak pro přehledné přiřazovaní úkolů všem zúčastněným, tak pro sledování vývoje projektu a shromažďování relevantních dat a informací.

Dále jsem Davida pozval do chatu v aplikaci Slack, což je platforma podobná WhatsAppu, ale lepší z hlediska uživatelské zkušenosti, komunikačních a technických funkcí a možností integrace s mnoha dalšími aplikacemi a systémy.

Stanovili jsme si termín pravidelných tydenních hovorů.

Návrh vizuální struktury webu

Na základě diskusí s Davidem a vypracované strategie jsem vytvořil vizuální strukturu webu, kde jsem jasně vyznačil:

  • jednotlivé podstránky a jejich obsahové sekce tak, aby bylo zřejmé, jak rozsáhlý projekt bude;
  • kde a jaký obsah bude umístěn;
  • co je smyslem konkrétních sekcí;
  • jak budou podstránky provázané, tedy jak snadná bude navigace a orientace po celém webu.
3 hlavní benefity vizuální struktury
  • Odstranění případných nedorozumění ve smyslu nepochopení se nebo nastavení špatných očekávání.
  • Přímé zvýšení efektivity → rychlejší dokončení projektu ve stejné nebo dokonce lepší kvalitě.
  • Dramatické snížení počtu revizních koleček v budoucnu.

Tvorba grafických návrhů pro veškeré podstránky

V tuto chvíli jsem už znal všechny klíčové informace týkající se pozicování značky, obsahové a prodejní strategie, primárních cílů apod., které jsou pro zahájení klíčové. Začal jsem tedy tvořit.

Nicméně i přes detailně naplánovaný proces spolupráce jsme s Davidem narazili na asi největší překážku – nedostatečná komunikace a sní spojená nižší kvalita zpětné vazby. Spoléhal jsem na veškeré systémy, plány apod., ale zapomněl jsem na fakt, že člověk musí nástroje umět opravdu používat…

Ve zkratce, výsledkem byly grafické návrhy, které se Davidovi (i mně, s ohledem času), nelíbili. Splňovaly sice zadání a veškeré podklady, ale nebylo to zkrátka ono.

Jak jsem se zachoval? Převzal odpovědnost

Nemůžu s jistotou říct, jak by se zachovala má konkurence, ale já jsem měl jasno – za doplatek ve výši 0 Kč jsem vypracoval nové grafické návrhy odpovídající nejen zadání, veškerým podkladům, cílům a strategiím, ale taky představě klienta.

Výsledek mé práce je tedy v porovnání s původními návrhy výrazně kvalitnější.

Tvorba webové stránky

Web jsem podle grafických návrhů vytvořil už relativně rychle. Nepřeskočil jsem ani revizní kolečka, ve kterých jsem na základě zpětné vazby od Davida provedl kosmetické úpravy, které ale ve výsledku s velikou pravděpodobností budou mít velký pozitivní dopad na úspěšnost webu.

Technické aspekty webu
Web běží na redakčním systému WordPress, který díky intuitivnímu prostředí a mému hodinovému proškolení umožňuje nejen Davidovi, ale i celému jeho týmu, nahrávat články i reference, upravovat texty a provádět další drobné úpravy svépomocí.

Benefit z toho plynoucí je jasný – David může efektivněji finančně plánovat ve smyslu přesnějšího odhadování investic spojených s webem a mými službami. A vzhledem k tomu, že jsou nezávislí na mých dovednostech, dosahují tak větší efektivity, než kdyby tomu bylo naopak.

Automatizace doručování e-booku a Finančního koučinku

Jak se říká, to nejlepší na konec: Jestliže vycházíme z předpokladu, že David chce jeho klienty – zejména prostřednictvím e-booků a Finančního koučinku – kvalitně a efektivně rozvíjet, musíme brát v potaz:

  • jasnost;
  • vysokou kvalitu;
  • jednoduchost.

Za kvalitu ručí sám David, jelikož má téměř dvacetileté zkušenosti a jednu z největších a zároveň nejvíce kompetentní poradenskou kancelář Partners v České republice.

Jasnost je v rukou mých. Vytvořil jsem tedy dvě tzv. přistávací stránky, které kladou důraz na dosáhnutí co největšího počtu zájemců o daný hodnotný obsah. Vše jsem aktivně konzultoval přímo s Davidem.

Jednoduchost je v mé režii taky, a přesně proto jsem v průběhu tvoření přistávacích stránek nastavil kompletně celý e-mailing.

Nastavení emailingu od A-Y
  • Vytvořil jsem segmentace kontaktů.
  • Vytvořil jsem a nastavil automatizaci tzv. double opt-in kampaní, jak pro newslettery a e-book, tak pro Finanční koučink.
  • Vytvořil jsem vizuál i obsah hlavičky a patičky.

Proč jsem vynechal „Z“? Protože textaci emailů jsem z Davidovi vlastní iniciativy přenechal na něj.

Nejzajímavější funkce webové stránky

  • Intuitivní nahrávání nových referencí s automatickým propsáním do všech relevantních sekcí na webu.
  • Automatické zobrazování nejnovějších Instagramových příspěvků.
  • Budování kontaktní databáze ověřených uživatelů prostřednictvím tzv. double opt-in kampaní.
  • Funkční kontaktní formulář s reCAPTCHA ověřením na pozadí = návštěvník nemusí dokazovat, že je opravdový člověk.
  • Automatické zařazení nového kontaktu do náležité databáze společně s automatickým doručením e-booku či newsletteru.

// Co o dosavadní spolupráci říká David Kučera

„Na spolupráci s Kamilem nejvíce oceňuji, že k ní přistupuje aktivně, odpovědně a snaží se vše rychle vyřešit. To, co pro něj je nové, nastuduje a dokáže zapracovat. Je vidět, že chce, aby klient byl maximálně spokojen. Vlastně jsem ani takové odhodlání nečekal, protože mám spíše zkušenosti s lidmi v Kamilově věku, že chtějí mít vše rychle hotové, vydělat a jít dál. To ale není jeho případ! Bylo vlastně až zázračně pozoruhodné, jak jsme s Kamilem dokázali najít společnou řeč a vytvořili nový web, který je toho důkazem. Děkuji, Kamile! Přeji vám, ať vám nadšení vydrží, hodně spokojených klientů a těším se na další spolupráci. David Kučera”

David Kučera

ekonomickainteligence.cz