Případová studie
Je to apartmán mé klientky Jitky Komínkové ležící přímo v srdci Vysočiny. Web o tomto apartmánu je zaměřený na odprezentování apartmánu s cílem oslovit zejména mladé zamilované páry. Vedlejším cílem je snížit vysoké poplatky, které musí jakýkoliv hostitel platit na platformách jako je Booking.
Jako perfektní odrazový můstek mi sloužil vstupní dotazník, díky kterému jsem získal jasnou představu o tom, co je pro Jitku klíčové – od prezentace apartmánu a jeho vybavení, přes doporučení volnočasových aktivit v okolí, až po konkrétní představy designu a technických funkcí.
Rozpočet na projekt o takto maličkém rozsahu není největší. To znamená, že na provedení nějakého širšího průzkumu není prostor – nedávalo by to ani smysl. Vycházel jsem tedy z Jitčiných zkušeností s minulými hosty a informací ze vstupního dotazníku. Společně se nám tedy celkem rychle podařilo definovat dvě skupiny potenciálních hostů.
Většina z nás, když už se někam rozhodne vycestovat, si hledá ubytování až ve chvíli, kdy už víme, proč tam jedeme. Občas se ale může stát, že některé aktivity buď nestihneme nebo o nich dokonce ani nevíme. Přesně proto jsme s Jitkou dali do kupy seznam až 14 nejlepších aktivit, které v bezprostřední blízkosti apartmánu najdete. Hosté si tak ještě před jejich příjezdem mohou naplánovat, kam a kdy vyrazí.
Rozpočet na projekt o takto maličkém rozsahu není největší. To znamená, že na provedení nějakého širšího průzkumu není prostor – nedávalo by to ani smysl. Vycházel jsem tedy z Jitčiných zkušeností s minulými hosty a informací ze vstupního dotazníku. Společně se nám tedy celkem rychle podařilo definovat dvě skupiny potenciálních hostů.
V tuto chvíli jsem potřeboval zjistit, jakým vizuálem apartmán prezentovat a jakým tónem komunikace k cílovce mluvit. Přesně proto se tvoří moodboardy. To, že jsme s Jitkou postavili dobré základy jsem poznal díky tomu, že tvorba moodboardů už nebyla tak časově náročná – výstupy vyplývající ze vstupního dotazníku a společných konverzací mi určily směr, kterým se při tvoření vydat.
Ještě před samotným tvořením musím vědět, co budu vůbec tvořit. Při tvoření musím brát v potaz cíle, moodboard a veškeré dostupné výstupy.
I přes to, že lidi čtou v průměru méně a méně, texty hrají prim – alespoň v poslední fázi nákupu. Byla by tedy škoda je odfláknout. Jak to tedy udělat, když rozpočet na copywritera prostě není? Práci jsem zadal ChatuGPT a v kombinaci se skvělým zadáním jsem získal i skvělé výstupy.
Vygenerovaný základ byl opravdu dobrý, ale i tak jsem lehce upravil slovosledy a jinak zformuloval pár vět. Upravený text byl ještě lepší.
Web jsem vytvořil přesně podle grafického návrhu a to v tzv. redakčním systému WordPress, ve kterém si Jitka zvládne provádět menší úpravy bez hlubšího technického pochopení a detailních znalostí sama – například úpravu a přepsání textů.
Říká se, že data jsou novodobým digitálním zlatem. Webová analytika je tedy základ. Na web apartmánu jsem přesně z toho důvodu nahrál Google Analytics, díky kterému Jitka má například přehled o tom, z jakého města či státu jsou návštěvníci jejího webu.
V praxi to znamená, že Jitka bude schopna plánovat datově podložené akční kroky ve smyslu marketingových aktivit a hlavně bude mít při případném prodeji nemovitosti data, které každý investor hledící nonstop do Excelu jistě ocení.
„Kamil je velmi šikovný, dokáže navnímat od klienta, co je jeho priorita a pak převede klientovu představu do konkrétniho projektu. Je kreativní, cílevědomý a já jsem s výsledkem jeho práce velmi spokojená a tímto ještě jednou děkuji a doporučuji ho.”
Jitka Komínková
srdcevysociny.com