Případová studie

Apartmán Srdce Vysočiny

5+ hostů získáno díky webu
Snížení poplatků za drahou inzerci
Dosažení kontroly nad prezentací apartmánu

Co je Srdce Vysočiny?

Je to apartmán mé klientky Jitky Komínkové ležící přímo v srdci Vysočiny. Web o tomto apartmánu je zaměřený na odprezentování apartmánu s cílem oslovit zejména mladé zamilované páry. Vedlejším cílem je snížit vysoké poplatky, které musí jakýkoliv hostitel platit na platformách jako je Booking.

Hlavní cíle webu

  • Vtáhnout mladé zamilované páry do jedinečného charakteru apartmánu a jeho okolí prostřednictvím vzbuzení emocí a s nimi spojenou představivost.
  • Zvýšit počet zájemců o pobyt v apartmánu.
  • Snížit výši zaplacených poplatků platformám typu Booking.

// Průzkum a analýza

Vyplnění vstupního dotazníku jako odrazový můstek

Jako perfektní odrazový můstek mi sloužil vstupní dotazník, díky kterému jsem získal jasnou představu o tom, co je pro Jitku klíčové – od prezentace apartmánu a jeho vybavení, přes doporučení volnočasových aktivit v okolí, až po konkrétní představy designu a technických funkcí.

Definování cílovky

Rozpočet na projekt o takto maličkém rozsahu není největší. To znamená, že na provedení nějakého širšího průzkumu není prostor – nedávalo by to ani smysl. Vycházel jsem tedy z Jitčiných zkušeností s minulými hosty a informací ze vstupního dotazníku. Společně se nám tedy celkem rychle podařilo definovat dvě skupiny potenciálních hostů.

Okolní příležitosti pro hosty

Většina z nás, když už se někam rozhodne vycestovat, si hledá ubytování až ve chvíli, kdy už víme, proč tam jedeme. Občas se ale může stát, že některé aktivity buď nestihneme nebo o nich dokonce ani nevíme. Přesně proto jsme s Jitkou dali do kupy seznam až 14 nejlepších aktivit, které v bezprostřední blízkosti apartmánu najdete. Hosté si tak ještě před jejich příjezdem mohou naplánovat, kam a kdy vyrazí.

Dilema při nastavování rezervačního procesu

Rozpočet na projekt o takto maličkém rozsahu není největší. To znamená, že na provedení nějakého širšího průzkumu není prostor – nedávalo by to ani smysl. Vycházel jsem tedy z Jitčiných zkušeností s minulými hosty a informací ze vstupního dotazníku. Společně se nám tedy celkem rychle podařilo definovat dvě skupiny potenciálních hostů.

// Grafické návrhy a plánování

Tvorba moodboradů

V tuto chvíli jsem potřeboval zjistit, jakým vizuálem apartmán prezentovat a jakým tónem komunikace k cílovce mluvit. Přesně proto se tvoří moodboardy. To, že jsme s Jitkou postavili dobré základy jsem poznal díky tomu, že tvorba moodboardů už nebyla tak časově náročná – výstupy vyplývající ze vstupního dotazníku a společných konverzací mi určily směr, kterým se při tvoření vydat.

Tvorba grafického návrhu

Ještě před samotným tvořením musím vědět, co budu vůbec tvořit. Při tvoření musím brát v potaz cíle, moodboard a veškeré dostupné výstupy.

Napsání textů pomocí umělé inteligence (ChatuGPT)

I přes to, že lidi čtou v průměru méně a méně, texty hrají prim – alespoň v poslední fázi nákupu. Byla by tedy škoda je odfláknout. Jak to tedy udělat, když rozpočet na copywritera prostě není? Práci jsem zadal ChatuGPT a v kombinaci se skvělým zadáním jsem získal i skvělé výstupy.

Vygenerovaný základ byl opravdu dobrý, ale i tak jsem lehce upravil slovosledy a jinak zformuloval pár vět. Upravený text byl ještě lepší.

// Vývoj webu ve Wordpressu

Jak jsem web vytvořil?

Web jsem vytvořil přesně podle grafického návrhu a to v tzv. redakčním systému WordPress, ve kterém si Jitka zvládne provádět menší úpravy bez hlubšího technického pochopení a detailních znalostí sama – například úpravu a přepsání textů.

Klíčové funkce webu

  • Google mapka
  • Intuitivní nahrávání nových recenzí s automatickým propsáním do všech relevantních sekcí na webu
  • Zájemce o rezervaci nemusí dokazovat, že je opravdový člověk klikáním na obrázky = funkční kontaktní formulář s reCAPTCHA ověřením na pozadí
  • Obsah se zvládne přizpůsobit každému zařízení = responzivní design

Sbírání základních dat

Říká se, že data jsou novodobým digitálním zlatem. Webová analytika je tedy základ. Na web apartmánu jsem přesně z toho důvodu nahrál Google Analytics, díky kterému Jitka má například přehled o tom, z jakého města či státu jsou návštěvníci jejího webu.

V praxi to znamená, že Jitka bude schopna plánovat datově podložené akční kroky ve smyslu marketingových aktivit a hlavně bude mít při případném prodeji nemovitosti data, které každý investor hledící nonstop do Excelu jistě ocení.

// Jak to podle klientky Jitky Komínkové dopadlo?

„Kamil je velmi šikovný, dokáže navnímat od klienta, co je jeho priorita a pak převede klientovu představu do konkrétniho projektu. Je kreativní, cílevědomý a já jsem s výsledkem jeho práce velmi spokojená a tímto ještě jednou děkuji a doporučuji ho.”

Jitka Komínková

srdcevysociny.com