Proč mít vlastní
webovou stránku?
Náklady, náklady, náklady… tak se tomu říká v účetnictví. Webové stránky jsou v dnešní digitální době naprostou nutností, jak pro firmy, tak pro živnostníky a podnikatele a já vám ukážu, proč je důležité se na ně dívat jako na investici, a ne náklad.
V rychlosti a jednoduchosti připomenu, co investice znamená. Investice znamená dávat své peníze, energii/čas (často kombinace obou) do něčeho teď s vidinou budoucího zisku peněz, hodnoty, uspokojení a radosti obecně.
Proč tedy webové stránky nepovažovat za náklady, ale za investici?
Podpora prodejů a viditelnosti
V dnešní době doslova masy lidí používají internet a sociální sítě pro mnoho věcí. Velká část z nich používá internet právě k nákupu, a to v různých fázích.
Příklad: Pokud někdo potřebuje vytvořit finanční rezervu, tak do vyhledávače napíše “tvorba finanční rezervy”, oproti tomu člověk, který hledá finanční poradenství, ale ještě neví, co přesně potřebuje(chce si nechat poradit), tak do vyhledávače napíše například “finanční poradce + určité město.”
Vlastní web umožní potencionálním zákazníkům snadný a 24/7 dostupný přístup k informacím o vás, vašich službách/produktech a hlavně vám dává možnost potencionálního zákazníka tzv. přihřát.
Velmi jednoduše to znamená, že když web strukturujete správně, použijete správné barvy, odpovíte na nejvíce pravděpodobné/časté otázky návštěvníka webu, ale taky vytvoříte skvělý první dojem a předáte i nějakou hodnotu navíc, tak se potencionální zákazník, který hledá řešení na jeho problém nebo ho dokonce teprve na vašem webu objeví, dostane do další fáze nákupu, kde už se jen rozhoduje, komu dá své peníze.
Web je ve zkratce prodejní nástroj, který zákazníka provede celým procesem nákupu, od začátku až do konce.
To jsem ještě vůbec nezmínil fakt, že díky webu dokážete oslovit o stovky tisíc lidí více než v běžné komunikaci, například po telefonu. Pokud tedy dokážete oslovit více lidí a zároveň splnit výše uvedené body, tak dost pravděpodobně vyděláte i více peněz.
Zvýšení důvěryhodnosti
Míra důvěry ve váš úzce souvisí s kapitolou výše. Pokud si dokážete v očích potencionálního zákazníka vybudovat určitou míru důvěry, tak vám bude ochoten dát své doslova těžce vydělané peníze. Jestliže web nebude splňovat základní parametry a vlastnosti, tak důvěru zkrátka nezískáte, alespoň ne v takové míře, kterou web dokáže vybudovat.
Samotný fakt, že web tyto parametry splňovat bude, ukáže návštěvníkovi webu, že investujete jak peníze, tak ale i čas a energii do svého byznysu a myslíte to opravdu vážně.
Zahrnutí referencí, recenzí a případových studií na vašem webu může potenciálním zákazníkům ukázat, že máte spokojené klienty a že vaše produkty nebo služby jsou kvalitní.
Opět velmi jednoduše, snadno dohledatelné informace, reference a případové sudie, rychlost načítání a celkový dojem vašeho webu přidá na důvěryhodnosti.
Budování osobní značky
Konkurence je dnes mnoho, to posloucháme téměř pořád, že? Máme tedy na výběr: Buď můžeme naříkat, že ve vysoce konkurenčním prostředí nemáme téměř žádnou šanci uspět nebo se tomu můžeme postavit čelem a předběhnout všechny ty, kteří naříkají a věnují se tomu tak půl na půl.
Je tedy důležité vytvořit si jedinečnou identitu(osobní značku – jak v kontextu jednotlivce, tak v kontextu firmy), která vás odliší od ostatních. Nemusíte vymýšlet bůh ví co, stačí být sám sebou a své kreativní myšlenky a nápady přetvořit v realitu.
Vlastní webové stránky vám přesně toto umožňují. Poskytují vám naprostou svobodu téměř ve všem. Vytvořit si osobní značku, která bude reflektovat vaše hodnoty, vize a cíle není dneska už natolik složité, naopak.
Informace, které vám předávám se vztahují spíše na živnostníky, podnikatele a běžné firmy (do určité velikosti). Pokud chcete vybudovat korporát typu Alza a další, tak tam už se bavíme o něčem naprosto jiném – do hry vstupuje více proměnných, jako například výše kapitálu, opravdu rozsáhlá analýza trhu apod.
Blogování a sdílení relevantních informací a znalostí pomocí sociálních sítí dokáže doslova raketově vaši značku, důvěryhodnost a prodeje vystřelit. V tomto případě opět bude roli hrát web – bude hrát roli prodejního nástroje (někde lidé musí nakoupit).
Zas a opět velmi jednoduše: Naříkáním na výši konkurence nic nevylepšíte. Máte možnost postavit se tomu čelem a předběhnout všechny naříkající. Buďte jedineční (sami sebou) a vytvořte takovou značku, která v lidech probudí důvěru, určitou emoci, a podpoří tak prodej.
Já vám s tím dokážu pomoct.